Monday, June 2, 2008

masa...

tahun ni, insyaAllah dlm bulan julai nnti, aku akan masuk umur 21 tahun.... cepat nye mase berlalu...ble smakin usia mningkat, aku rase, mase ngn family pn smakin berkurangan....(bg aku la...x tau la bg org lain..)

start dr form 1 lg aku dah dok jauh ngn family...sbb smbung blajar kt sekolah asrama penuh...smpai la form 5.....dpt jmpe family ble tym cuti skolah je...tu pn skejap2... mase umur 18 tahun (2005), dah masuk U...kt mlake..jauh jgak tu dr umah....susah jgak dpt kumpul same2...lg2 ble adik yg bwh aku(angah) pn smbung blaja pas abis spm....cuti die ngn cuti aku mmgla x same kn.....lg la plak, tmpat die blaja tu, bkn senang2 leh blk suke2 ati....kalo kt U aku, kalo sabtu & ahad, kalo rase nk cabut blk, leh je blk umah....


nnti, insyaAllah, ble dah abis blaja, dah nk kne lalui alam pekerjaan lak...kalo dpt tmpat keje yg dkt ngn umah, Alhamdulillah....leh dok ngn family....tu pn mujur la kalo dpt....ble dah keja, lg la susah nk cuti...kalo time blaja, leh la soh mmber tlg sign kn kedatangan kalo rase2 nk blk kampung halaman time weekdays...tp kalo dah keja esok, wat la prangai tu..mmg cepat je la notis 24 jam smpai atas meja aku....

n nnti pas 2, 3 tahun keja, insyAllah nk kawen lak....dah kne ikot suami lak...kalo dpt suami satu kampung or umah die dkt ngn umah family kite, senang la idop..bertuah la badan.....tp, kalo tak, mmg jauh la kn..silap2 ari bulan, wat nye suami aku tu nk dok kt negara org putih, lagi sayu...


dah tu, ble mase nye mase aku ngn family?????

oh tidak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


kalo aku pkey2 mnde2 ni, sdey pn ade,takot pn ade.......

tp nk wat cm ne, kalo umur panjang, insyaAllah mmg aku kne hadapi semua ni kn....

haih....

n ble cakap psl mase ni, teringat lak...dah lame aku x pegi bercuti ngn satu family....last pn, mase umur 13 tahun agak nye....tu pn pegi kedah sbb ade org kawen..tu kire bercuti ke ek??? huhu...

mase kecik2 dule, slalu gi jln2...satu malaya aku dah pusing..walau pn last time, ekonomi family aku x la sestabil skang, tp still kiteorg leh hepi2...ngn proton saga edisi pertama malaysia yg kaler kelabu tu la digunakan utk jln2..lps la nk jln2 semenanjung.....


erm....ble ek?? dpt bercuti lagi???

.........................................................................................................


perkara yg plg jauh dr kita adalah mase lalu.......kite x kn berjaya utk pegi ke mase lalu walaupn dgn naik soyuz ke, keta F1 ke, EVO ke...

lain la kalo ade org leh cipta mesin masa....(doraemon??)

No comments: