Wednesday, March 25, 2009

memori

last monday, i went to this place...
the place where i had been taught to know myself better...
the place that remind me to all my sayangsss...
my 9-bff, my frens. my teachers...
i miss this place..
so much....
tempat turun naik bas..kt area sini ade satu kdai jual mee bandung plg sedap pnah aku mkn seumur hidup..nyummmmmmm...


kt sini parents aku slalu singgah solat kalo dtg melawat aku..kdg2 tu tumpang tdo pn ye jgak...hehehe


aku xde akaun kt bank ni..tp bank ni bnyk tggalkan kenangan...kalo time outing, turun je dr bas sure berebut2 bdak2 yg pakai uniform asrama kaler biru nk amek no giliran...siap amek utk satu dorm lg...heheheheheh


satu2nye SYURGA makanan....kalo x gi outing, sure kirim ngn mmber....beli set ayam 2 ketul plus cheezy wedges..sedap nyeeeeeeeeeee


haa....bdak2 beruniform asrama berkaler biru sure pnah pegi tmpat ni...plg kurang pn sebulan sekali la....kompleks membeli belah la kate kn....ouh TONG FATT..


selamat datang~~~


aku x sure cermin ni ade ke x dulu?? XTREME 0004, dulu mnde alah ni ade ke ek kt sini??? x prasan la..sbb aku ni jenis bdak tudung mmg x pnah L..so x pnah la prasan tentang kewujudan cermin ni....


di tingkat atas sekali, di hujung bangunan..satu2 nye klas ade air-cond...4 al-razi...sbb2 pemasangan air-cond, x nk gangguan bising dr kenderaan2 yg lalu lalang di jln raya bersebelahan....tp x silap aku, bdak2 klas ni slalu sakit2...xde pengudaraan bersih la kate kn..jgn marah ye....klas aku lak sebelah kelas yg ade air-cond tu...klas 4 al-farabi...dlm klas aku duduk sblh sape ek?? huda ke yern?? lupe lak..huhuhu


klas aku time aku form 1...1:3...kt klas ni la aku mndapat gelaran 'pijah' dr cik Noor Huda Daud...yg kekal smpai skarang....


klas mase form 2 dan form 3...2 dan 3 al-biruni....


di atas skali itu, klas last aku....5 al-razi.....mcm2 kenangan pahit manis aku kt klas ni..kne denda buat essay english smbil berdiri di luar klas ni pn pnah....di denda oleh sape ek?? lupe lak...teacher jam rase nye...hehehe..shakira pn kene denda weh..huhu


tetibe aku terperasan ni kt bulletin board.... Marikh no 1 woiiiii.....power seyh....hidup marikh!!!~


close up sket..marikh...


musytari....


zuhal...


kejora..


mcm2 sejarah kt sini...aku menari utk hari kecemerlangan....amik anugerah PMR...teater hang tuah...ouh..rindunye.....


kt dlm bulatan merah tu adalah tempat aku melambai ibu dan abah....ble ibu n abah blk dr melawat aku..sure blk ikot jln ni.....ibu sure lmbai aku ngn kain tuala putih dr kereta....sebak nye.....itu adalah dorm aku mase aku form 1 n form 5...bnyk kenangan tu...kt dorm tu la aku pegang ketua dorm n dorm aku menang bnyk anugerah kebersihan....siap jd first dorm yg menang anugerah keceriaan dan kebersihan....caya lah F204....


this is my school....
Sek Men Sains Tengku Abdullah, Raub, Pahang...
SEMESTA
Gemilang Terbilang
2000-2004


15 comments:

Anonymous said...

Kah3... Entri apekah ini! Sungguh tidak siuman membuatkan aku merinduinya jugak! Hahaa..

Ape barang Musytari last ni? Isk3.. Bukan time batch kita dapat 1st ke :P

Erm2.. yang pasal dorm tu, xleh challenge dorm aku kan :P Bosan naik pentas amik hadiah.. Hahaha..

JK :P

Anonymous said...

aaaaa. kenape care penulisan ko saiko sampai aku pon rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuu gile. :'(

p/s:cermin tu mmg dah lame ade kat situ, sejak f4 kot!

he11mi~ said...

ah.skolah~

Dari Jalan Kopi said...

kahkahkah. sudah pandai menulis dengan feel. kahkahkah.

*kepada saudari yang disorot kenangan, sila sms saya untuk saya mendapatkan kembali no talian saudari kerana talipon cap ayam saya telah rosak.

.filzah. said...

ijud:- hahahahha...musytari dah ditelan zaman la...huuhuhuhu....aku pn dah bosan la naik pentas amek adiah weh....

yatie:- hahahhaha..yatie saiko...ouh..ye ek..x prasan la weh psl cermin tu..huhuhu

mong:- skolah~~~~

DJK:-gua mmg power feel2 ni..tp mls nk tunjuk je..hehehehe..baik la..kalo ade kesempatan, gua akan memsj kamu..so, pakai hp cap ape lak skang ni?? cap kaki tiga pulak ke???

Anonymous said...

pijah!!!rindu jugak..hehe
tym f4 ko duk sbelah ela la..aku duk ngan yen blakang korg..hehe..

wei..ko igt x sejarah hitam ngan cikgu ali tym f4??yg after camping puteri islam??hehe

aku igt lg aku bg name pijah sbb name ko susah nak sebut..hehe..bebelit lidah aku..

Maslina Yusak said...

YA ALLAH rindunye...weh.naek sebak aku..ish..dorm,cls,pdg blakang aspuri..dl parent aku pn bile dtg slalu lpk situ..waaaaaaaaaaa!! pijah nape ko buat semua ni??huhu..
ko g sane2 semate2 nk cari ilham blog ke??haha

.filzah. said...

hahahahahhahaha..semata2 la kn... gi amek sijil spm la kak oi....

hahahaha..
terer kn aku..aku berjaya men'sebak'kn semua orang...hahahahah

gelak jahat sket...hahaha










uwaaaaaaaaaaaaaaaa..rindunye sekolahhhhhhhhhhhhhh!!!~

aWaN said...

OMG~ Rindunye~~~ padang... class... dewan makan~~ OMG~ ^^

.filzah. said...

awan??????? hahaha..gedik...

niNiE said...

wah~~~ko membuatkan aku rendoo gile kat skolah time neyh...
semesta terchenta~

mHarisuddin said...

memang rindu kt sekolah...walaupun 2 tahun je..

bile yek boleh pg..nanti 10 tahun lg wat reunion kt sekolah rmi2..hehe..

pqahluvjihu said...

sedih~~..nak pegi nak pegi!!!!

kenapakah musytari ditangga terakhir??????

xpe ijud asalkan tahun kite dulu kita dapat no.1...tu lg penting..hehe

yati..jom pegi!

.filzah. said...

ninie:- huhu..tau x pe...
harisuddin:- tau x pe..ko yg dok 2 tahun pn dah rindu, kiteorg yg 5 tahun ni...ha..sape nk jwb..tahap kerinduan maksima la kate kn...

orite2...nnti mase tu semua orang pn dah beranak pinak....hahaha

pikah:- go marikh!!!! jom pegi lagi jom....hehehe

Anonymous said...

salam..
uiks?? musytari da malap sbb kami da kuar kot.. hahah..hu~ windunye..aspuri..padang..ponteng..dema..
warden..histeria..tarian jepon..kak rose koperasi..

inilah sekolah yg terchenta...
semesta itulah namanye..
pastu ape lg eh?da lupe da..

fazrena kamal