Sunday, December 7, 2008

hujan

hujan...
bkn band hujan yg nyanyi lagu
pagi yg gelap tu...
tp the real hujan...
air yg turun dr langit tu....

kuantan dan hujan...
hujung2 tahun ni,
kuantan atau secara general nye
kwsn pntai timur,
pahang, kelantan, dan t'ganu
mmg sinonim ngn hujan....
atau kalau nasib x baik,
sinonim ngn banjir...

hujan2 x henti dr mlm td...
dah 2 hari keadaan nye cm ni...
aku bersyukur ngn nikmat Allah yg satu ni...
leh tdo...
sejuk je...
rase cm 24 jam mlm...
hehe
tp
aku mohon la dr Yang Menurun Hujan
Yang Maha Berkuasa
lindungi la diri aku dan keluarga serta harta benda kami,
dr segala mala petaka dan bencana....

penat wooo..
kalo banjir,
kne kemas2 barang2
letak tmpat tggi2...
pastu kne duduk pusat pemindahan...
tp aku x pnah la merasa dok pusat pemindahan,
sbb slalunye,
kalo banjir melanda,
aku ade kt melaka....
tp kesian la abah n ibu....


sejuk nyeeeeeeeeeeeeeeeee....
musim2 hujan ni,
mmg mandi sekali sehari je la kn....
sejuk tuuu..
x larat aku nk mndi bnyk2 kali
aku wangee okayyyy


esok dah nk blk melaka...
smbut raya
separuh hari kt pahang
separuh hari kt melaka....

~salam aidiladha~~


p/s:- takziah pd mangsa tanah runtuh di bukit antarabangsa....sebak sungguh rasa hati....

2 comments:

Farid Abu Talib said...

bila hujan rasa nak panas. bila panas rasa nak hujan. saya sentiasa berperang dengan perasaan sendiri. tidak pasti yang mana menjadi pilihan. tetapi satu yang pasti saya tidak mahu banjir.

.filzah. said...

saye pn same!!!!! tp ni la lumrah manusia...x pnah nk senang hati terima pape pn...mesti ade yg x cukup kn....dushhh..kne kt diri sndiri sebijik...