Monday, December 22, 2008

kisah budak blagak 1

mlm smlm pas abis pektis blakon msian studies, kiteorg pn menuju ke kereta ida yg di park kt bwh hostel... dr jauh nmpk sblh keta ida ade satu keta BMW putih yg smart la jgak...

kiteorg semua:- perghgg..besar gile keta..cantek gile...
kiteorg kecuali ida:- ida, ida keta awk tu..hehe
ida:- (x berkata ape2...just tersenyum...)
pikah:- msti die bangge kn bwk keta tu....
kiteorg smbil berlalu:- BMW siot...best gile....


kami pn pulang dgn perasaan berbaki kagum....gi dinner...

tetibe ari ni, kuar crite hot...
pmpuan yg kitoerg aggap baek itu (sbb pakai tudung) dah post smting kt blog die.....

ini adalah original copy dr blog die....


Bila Saya Bawa BMW...
Heh, saya paling tidak suka orang perasan.
Tadi saya bawa BMW. Di sebelah saya kereta Viva. Saya sedang menunggu abang dan adik selesai solat di masjid.
Datang sekumpulan budak perempuan dan pemilik Viva itu. Pemilik itu berkata kepada kawan-kawannya; "Ini bukan kereta saya (Viva), itu la kereta saya sebenarnya (BMW saya)" sambil tersengih bagai kerang busuk dan menuding jari ke arah kereta.
Melihatkan muka jelik budak perempuan yang saya kira lebih muda daripada saya, saya terus buka 'alarm' lalu pergi menghidupkan enjin kereta, dengan muka selamba.
Heh, saya paling tidak suka mereka yang perasan. Lain kali kalau mahu bilang hak orang lain sebagai hak kamu, pastikan pemiliknya tiada di kawasan anda OK. Lesen kereta pun masih 'probation', nak lebih-lebih pula.
Agak-agak la..kalau nak tipu kawan-kawan pun.


OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kau blagak gilerrrrr...bajet bagus la....sian gile kt ida..walhal ida x ckp pape pn....kau ingt ko cantek sgt ke nk kate org jelik ke ape ke??dah sah2 kiteorg tau tu bkn keta ida...dah sah2 ida tu kwn kiteorg...kiterong tau la die pakai keta ape....!!!!!!!!
mcm la ko bli keta tu kne duet kau...dah2 sah2 duet mak bapak kau kn?? or ko simpan sugar daddy...hamek ko...dah kne tohmahan dr aku.....

ble bukak blk blog minah blagak nk mmpus ni, die dah delete entry ni....ape hal kau??? nk gaduh??? ke takot?????
ingt kiteorg takot la ngn ko...aku rase ko dah lame kt mmu ni kn?? ko wat ape lg kt mmu ni??? apsal x blah2 lg????
mmg kalo aku jmpe keta minah ni kt area kampus , aku nk wat 2 mnde..1) calar kn keta die gune gugusan kunci aku...2) nk patahkn side mirror die....

mmg nahas la kalo aku jmpe keta kau....



aku yakin korang sume knal minah ni..kalo bkak website mmu, die ni lah antara model2 yg konon2 nk memeriahkn website mmu tu...
kalo korang nk knal lg lanjut pasal minah blagak nk mati ni, kasik email ek..nnti aku kasi tau link blog pmpuan blagak cm ape ni...dan sure korang knal pmpuan ni....

ko blagak la bnyk2, Tuhan nk tarik rezeki kau, sekelip mata je....

40 comments:

shafiq said...

pass me the link to budak belagak neh

.filzah. said...

buzz me on ym..hehehe

Anonymous said...

pija.nak gak address blog die.kasi kt ym eh.salmi

.filzah. said...

worite...buzz ym...

Anonymous said...

nama die aida

hehe

Anonymous said...

eee~
geram jugak (w'pon xde ditempat kejadian:P)
slumber je kate idaz cmtu..
bom kete die jom!!
:P

.filzah. said...

pikah:- kalo tau penuh lg bagus...hehehe

wafaa:- ape lg..jom cari kete bmw warne putih!!!!! jom bom kete die....

Anonymous said...

bravo!

Luv your posting.

Anonymous said...

salam.
saya silent reader blog ni.
mmu student jugak.
kalo nak link budak blagak tu bleh x?
nak gak tau sapa bdk yg sgt berlagak tu.
heheheh

Moleqre said...

entry yang sangat hot :P
dapat tau dari lia..hehe
kecoh wei pasal kes nie

apasal kekwat sgt minah tu
tu baru jer BMW
aku rasa tiap2 hari kita ngadap BMW
geram giler tul aku tgk apa yg dia post

mau link blog dia jugak...
through mulut yer esok...
ym x main yer

Anonymous said...

awek BMW putih.
:D

http://kemamanrepublic.vox.com

zliah said...

sabo sabo byk2 ye pijah dan rakan2 :)

dah dah.biarlah dia~

.filzah. said...

ano 1:- bravo bravos..haha

anisah:- hot gilerrr kn..kite tiap2 ari tgk bmw kt porch umah tu kn...xde hal pn kn...seb bek mama rina kite tu blagak cm org tu..kalo x, mmg saje la...

ano 2:- dkt chat box saye dah ade org baik hati letak link bdak blagak itu..hehehe

ano 3:- hamek ko...terang2 org bg link...sile la ke link ini ye rakan2....hehe

ida:- x pe la ida..skali skala nk ngamok..ape slh nye..hehe

en_me said...

kete vukannlarr hakmilik.. kekallls.. kannns

Anonymous said...

kite calar muke die sesama...

ko calar aku simbah asid..

mau kah..???

Anonymous said...

saya tau mnyak kisah dak keta BMW putih..

mau saya ceritakah?? x payah lah kan.. nnt aibkan dia pulak..

huh! keta besar tp hati x besar pun x gune...

xpe kwn2, keta lama2 rosak jugak, manusia pun esok lusa mati sape tau kan..

kite doa2 la supaya dak BMW tu insaf n sedar... bgtau dia jgn riak dgn harta doniaaaaa..

kt dlm kubur nnt mungkar nangkir x tnya awk pakai keta ape mase hidup..

xdenye kalo pakai BMW masuk surga, pakai viva masuk neraka.. xdenyer.. jd selamat bertaubat yer BWM putih...

kompom pasni dlm kampus BMW putih jd tumpuan... kt usha ramai2... gerangan gadis BWM itu..

ooo.. dia igt dia hebat!!! ako lg lama kt MMU ni daaa... ako tao sume cite ko daa.. sape kwn2 ko daa... maleh je nk kecoh2 sbb kami x sombong nak aibkan org len mcm ko aibkan org..

HUH!!!!

opss... alamak, ter emo.. kui kui..

Anonymous said...

sudah ke link "bdk bmw putih".
pakai tudung rupanya.
tp hati busuk. riak.
nak buat apa.
bertaubatlah..
harta dunia x bwk ke syurga pun.

.filzah. said...

azmi:- jom!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ano:- huish...dasyat ni...hehe..kalo wat filem ni sure laku la ni...
ano seterus nye..:- tu la...susah nye nk cari org yg btol2 baek luar dan dlm... (pesanan utk diri sndiri jgak...)

.filzah. said...

huish...glamer jap blog gue..hehehe..thanks to bdak bmw putih sbb wat kn blog gue glamer sekejap...hahaha

Anonymous said...

bleh bg link pompuan tu x..geram gak dgr cte pmpuan cmtu..kerek..

Anonymous said...

weh asal tak kenal pon pompuan ni? tak glemer pon? ke aku yg jarang masuk campus?

Anonymous said...

hamek kau sume mencarot abes...

tapi bgus la ano tu.. jgn la aibkn si gadis *&*%%^ itu. biar je la.

biar die dgn hidup die kite sume dgn hidup kiter.. syukur Allah bg kemampuan jugak ida ade keta...

Anonymous said...

dipetik dr cite sang murabbi (credit to abg aizam jugak sbb b'kongsi ms meeting lps:P):-

oDua perkara yang kita perlu lupakan
1)orang buat jahat kepada kita (spy kita x simpan dendam)
2)kita buat baik kepada orang lain
(spy kita x mengungkit di kemudian hari~)

oDua perkara yang kita perlu sentiasa ingat
1)bila kita buat jahat kepada orang lain
2)bila orang lain buat baik kepada kita


mmg mudah utk memaafkan sesorg tp sukar utk melupakan ape yg die tlh lakukan kt kite..jd rakan2,marilah kite sme2 lapangkan hati utk 'forgive & forget':)

p/s: smoga ALLAH memberkati kehidupan sy,dia & kalian~


peace no war(^^,)v

Anonymous said...

hahaha..
saya kenal sape orang tu !!
wahahaha >:)

sabar aje lar pijah..
itu lar realiti dUnia !!
ups ..

telan aje lar pijah !
lepas ni buktikan kita juga mampU!!
masa ada masa !!

nak melawak pun tak bleh !!
apakah?bongek betul 'minah' berlagak tuh !!

Anonymous said...

aku kenal gak bdk tuh...
tp hui~~ banyaknyer peminat kete ida~

p/s: len kali jgn menilai dr pandangan pertama. bahaye!

.filzah. said...

honie:- hahaha...aku pn bkn slalu jmpe die dlm kmpus pn..slalu nye jmpe muke die dlm website je..hahah..tp skang die dah kuar dah mmu...seb bek dah kuar..kalo x, haih..mlg la naseb...

alia:- mmg BONGEK gile..dh la kiteorg x wat pape pn kt die..lain la kalo kite calar kn keta die ke...ntah pape 2 kn????

amel:- dr pandangan mata.. hehehe...

PeJun said...

wei korang...tak semestinye dak tu kaya sangat..ader dak selambe je pakai kete sengkek...tapi, korang tak tahu dia kaya...kan Mawi kan????

perghhh...dak BMW tu...gurau pun tak leh...malang tul sape yg jadi pak we dia...hidup mesti tak aman..

silap2, esok dia accident...VIVA Ida yg hantarkan ke hospital gak....wakaka

kalau korang nak wat setan...beli hacks merah, then baling kat tingkat cermin kete dia..gerenti...meraung dia...

PeJun said...

http://kemamanrepublic.vox.com

ape link nie??? tak de pun citer hot tu??

.filzah. said...

chuck:- mmg la link tu xde pape..sbb die dah delete entry tu...link tu just nk bg korang knal sape die bdak bmw putih yg amat la blagak itu.....

Anonymous said...

omgggg malu gile k kantoi. mesti dia baca semua cacian kat sini kan kan kan. malu malu malu. dia siap disable comment option siot kat latest entries. takot la tu org komen kat blog hehehe

.filzah. said...

hahaha..bagus nye kalo die bace...bg sedar sket...hehe...dats y..chat box pn xde kt blog die...takot la tu..takot dipenuhi segala tohmahan...haha

PeJun said...

pas nie kalau aku jumpa semua pemandu BMW putih kat MMU nie..tak lah segan aku nak menegur sape..ha ha ha

at least dia ader sifat malu...

dak tu ingat , segala posting dia semuanye ok..padahal...kecoh 1 MMU..
malu oooo

nasib baik dia tak letak gambar betul dia....

PeJun said...

aku dah capat cari sampai lubang cacing...

nie link nak tgk muka si minah nie

dia nie memang aku kenal...
adoi kak oi...
patut la kaya...
minah nie dah berapa kali jadi model majalah remaja

nak tau...dtg lah blog aku

.filzah. said...

oi..oi...org mmg dah knal die pn...remaja??? ye ke??? aku ni seorg pmbaca remaja..x pnah tgk la muka die ni..hahaha..remaja versi negara mane ek??? hahaha

PeJun said...

tak tau remaja mana...dulu dia OC ngan aku...waktu beta....dia yg citer memacam..
btw, lina baru bg tau aku...dia adalah kak aida kan =)

.filzah. said...

means cite macam2 tu cite die jd model ke???

pastu ko puji die x? kate die cantek ke? kaya ?
hahahhahaha


aah..mmg tu pn name die...haha
name sedap dah...
haih....

PeJun said...

ha ha ha...sambung lagi..biar komen kat page nie cecah 100...

dia citer dia jadi model je...
dia tak citer keburukan dia..
kui kui kui

ntah dia dah berpunye lom...aku rasa lom lagi..
tgk gaya lah..kalau pak we dia bace..meletus !!!

.filzah. said...

hahahaha...mmg la kn....pakwe??? ade org nk jd pakwe die ke???

ngahahahhaha.-gelak jahat!!!~

PeJun said...

sape lah pak we dia..tak de lelaki nak kot..tak baik...

=)

tgklah iklan dia baca buku kat lib MMU.....

.filzah. said...

hahahah..dah tgk dah...muke die fake gile b*b*...rase nk sepuk je...hahaha